Vuosikertomus 2020

Terveystalon vastuullisuusraportti 2020

Vastuullisuusraportti 2020

Lataa tästä

Terveystalo taistelee terveemmän elämän puolesta

Terveystalolla on alan johtavana yksityisenä yrityksenä ainutlaatuinen mahdollisuus ja samalla myös velvollisuus toimia suomalaisen terveydenhuollon suunnannäyttäjänä. Tavoitteenamme on tukea asiakkaidemme kokonaisterveyttä koko ajan tarkemmin ja tehokkaammin. Vastaamme kysyntään entistä nopeammalla reagoinnilla, ja digitaaliset palvelumme ovatkin käytössä missä ja milloin vain. Kannamme vastuuta jokaisen terveydestä ja hyvinvoinnista, siis mahdollisuudesta hyvään elämään. Toimimme yhdessä asiakkaan parhaaksi. Asiakas myös näyttää uudistumisemme suunnan.

Vuonna 2020 Terveystalo sopeutti palveluitaan koronan myötä nopeasti muuttuvassa ympäristössä, kasvatti voimakkaasti digitaalisten palveluiden tarjontaa ja kehitti uusia, koronastrategiaan liittyviä palveluita. Terveystalolaisilla on alan syvä ammattitaito, ja rakennamme entistä vanhempaa työyhteisöä, jonka avulla asiakkaamme tuntevat saavansa parasta huolenpitoa
palvelusta tai kanavasta riippumatta.

Toimitusjohtajan katsaus

”Poikkeuksellinen vuosi haastoi koko toimialan, Terveystalo selvisi testistä hyvin.”

Toimitusjohtaja Ville Iho

Avainluvut

Noin 3,7
miljoonaa lääkärikäyntiä vuonna 2020
Noin1,8
miljoonaa etävastaanottoa vuonna 2020
Noin 1,2
miljoonaa yksittäistä asiakasta vuonna 2020
liikevaihto MEUR (2019: 1 030)
% liikevoitto

Liikevaihdon kehitys milj. euroa

Grafiikka: Liikevaihdon kehitys 2016-2020

Oikaistu EBITA, milj. euroa ja % liikevaihdosta

Grafiikka: Oikaistu Ebita, milj. euroa ja % liikevaihdosta 2016-2020

Nettovelka/oikaistu käyttökate

Grafiikka: Nettovelka/oikaistu käyttökate 2016-2020

Terveystalo strategia

Määrittelimme strategiakauden 2021–2025 uudet painopistealueet sekä tavoitteet. Rakennamme toimialan älykkäintä palvelualustaa ja pyrimme toimimaan asiakkaan terveyskumppanina. Haluamme olla kannattavuudeltaan Pohjolan johtava toimija sekä niin asiakkaiden kuin ammattilaistenkin suosikki.

Arvonluontimme

Arvonluontimme perustuu meille tärkeimpiin aiheisiin, joita ovat hoidon laatu, potilasturvallisuus, tietosuoja, korkeatasoinen palvelu sekä henkilöstön työhyvinvointi. Olemme arvioineet toimintaamme suhteessa YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Vastuullisuus on toimintamme keskiössä

Vastuullinen toiminta on Terveystalolle keskeinen arvo. Haluamme toiminnallamme paitsi luoda taloudellista lisäarvoa koko yhteiskunnalle myös edistää asiakkaidemme ja henkilöstömme terveyttä ja hyvinvointia. Ympäristöstä kannamme vastuuta tuottamalla palvelumme kestävästi ja toimimalla ilmastonmuutosta vastaan.

Olemme sitoutuneita korkeaan laatuun ja kehitystyöhön

Me terveystalolaiset olemme sitoutuneita korkeaan laatuun ja toimintamme jatkuvaan kehittämiseen. Haluamme tarjota asiakkaillemme ylivertaisia palvelukokemuksia ja työntekijöillemme parhaat mahdolliset työskentelyolosuhteet.

Kaikessa toiminnassamme meitä ohjaa laatukolmiomme: kokemuksellinen, lääketieteellinen ja toiminnallinen laatu.