Terveystalo ostaa MedInari Oy:n Inarissa

Inarin kunta sekä muut osakkaat tiedottavat aikeistaan myydä MedInari Oy:n toiminnan Terveystalolle. Yrityskauppaprosessi on vielä kesken ja arvioidaan saatavan päätökseen tulevina viikkoina. MedInari Oy tuottaa työterveyspalveluita Inarin ja Ivalon alueella sekä julkiselle sektorille että paikallisille yrityksille. Yhtiön palveluksessa työskentelee 6 työntekijää ja noin 25 itsenäistä ammatinharjoittaja-lääkäriä. Yhtiöllä on noin 2 500 työterveyden loppuasiakasta. Liikevaihto vuonna 2019 oli noin 1,1 miljoonaa euroa.

”Toivotamme kaikki MedInarin työntekijät ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon! Yrityskaupan myötä MedInarin asiakkaat saavat käyttöönsä entisten palvelujen lisäksi Terveystalon laadukkaat digipalvelut ja ammattilaiset pääsevät osaksi Suomen suurinta terveysalan asiantuntijaverkostoa.", sanoo Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Laura Räty.

"Uskomme Terveystalon olevan erinomainen uusi omistaja MedInarille Terveystalon ollessa Suomen johtava työterveyspalveluiden tarjoaja ja laadun ja kehittämisen asiantuntija joka tarjoaa digitaalisesti tuettuja, vaikuttavia palveluita työntekijöiden, työyhteisöjen sekä johtamisen tueksi. Odotamme tietenkin kaupan myötä myös yksityisten terveyspalveluiden kehittymistä paikkakunnalla", sanoo Inarin kunnanjohtaja, Toni K. Laine.

Yhtiön työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.