Terveystalo alan houkuttelevin työnantaja jo seitsemättä kertaa peräkkäin

Terveystalo saavutti Universumin työnantajakuvatutkimuksessa jälleen ensimmäisen sijan ja valittiin terveydenhoitoalan opiskelijoiden arvion perusteella alan kiinnostavimmaksi työnantajaksi.

Universum Communications -yhtiön toteuttamaan työnantajakuvatutkimukseen vastasi yli 14 000 opiskelijaa lähes 40 eri korkeakoulusta. Vuosittainen kysely tehtiin marraskuun 2019 ja maaliskuun 2020 välillä. Opiskelijatutkimuksessa terveydenhuollon opiskelijat valitsivat Terveystalon kiinnostavimmaksi työnantajaksi jo seitsemättä kertaa peräkkäin (2014-2020).

– Olemme erittäin iloisia opiskelijatutkimuksen tunnustuksesta, sillä haluamme olla halutuin työntekopaikka osaajille. Tulokset kertovat, että meillä on tarjota nuorille ammattilaisille fiksusti organisoitu työ ja mahdollisuus koko toimialan joustavimpaan ja monipuolisimpaan urapolkuun. Viime vuoden aikana olemmekin panostaneet erityisesti ammattilaistemme urapolkujen suunnitteluun ja tukemiseen, kertoo Terveystalon henkilöstöjohtaja Minttu Sinisalo.

Tutkimukseen vastanneet hieman yli 2000 terveysalan opiskelijaa arvostavat ihannetyönantajassaan erityisesti ystävällistä työilmapiiriä. Monelle nuorelle merkitykselliseksi ominaisuudeksi nousi myös työtehtävien monipuolisuus ja kilpailukykyinen ansiotaso.

– Terveystalossa lääketieteellinen laatu, vastuullisuus, osaaminen ja välittäminen ohjaavat tekemistämme ja määrittävät olennaisesti kulttuuriamme ja työilmapiiriämme. Meille ominaista on avoin dialogi ja kollegan arvostaminen - toimintatavat joiden avulla arjen esimiestyössä varmistetaan että nuoret ammattilaiset saavat mahdollisimman hyvän alun uralleen, Sinisalo kertoo.