Terveystalo ostaa terveysyhtiö Medimarin Ahvenanmaalta

Terveystalo on allekirjoittanut sopimuksen Ahvenanmaalla toimivan Medimar Scandinavia Ab: n ostamisesta omistajien kanssa, jotka edustavat yli 80 prosenttia yhtiön osakkeista. Terveystalon tavoitteena on hankkia kaikki osakkeet ja siten saavuttaa Medimarin 100 prosentin omistus vuoden loppuun mennessä.

Medimar on vuonna 1991 perustettu muun muassa työterveyteen keskittynyt yksityinen terveydenhuollon toimija Ahvenanmaalla. Yhtiössä työskentelee noin 40 ammattilaista: erikoislääkäreitä, psykologeja, psykoterapeutteja, fysioterapeutteja sekä sairaanhoitajia ja lähihoitajia. Medimar tarjoaa yritysterveyden palveluita 5500 työterveyden loppuasiakkaalleen, sekä yksityisvastaanottoja, erikoissairaanhoidon palveluita, fysioterapiapalveluja ja päiväkirurgiaa. Medimarin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,5 miljoonaa euroa.

Kauppa tukee Terveystalon tavoitetta vahvistaa asemaansa johtavana työterveyden toimijana Pohjolassa.

Toivotamme Medimarin työntekijät ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Olemassa olevien palvelujen lisäksi voimme jatkossa tarjota Medimarin asiakkaille muun muassa Terveystalon laadukkaita digitaalisia työkaluja sekä entistä laajemman terveys- ja hyvinvointipalveluiden valikoiman Terveystalon digikanavien kautta. Terveystalon Suomen suurin terveysalan asiantuntijaverkosto avaa Medimarin ammattilaisille lisäksi mielenkiintoisia kehittymismahdollisuuksia ja urapolkuja. Yrityskaupan myötä Terveystalo saa lisää vahvaa osaamista ja pystymme laajentamaan palveluvalikoimaamme Ahvenanmaan kasvavalla markkinalla", sanoo Terveystalon liiketoimintajohtaja Tomi Gustafsson.

"Terveystalo on Pohjoismaiden johtavana työterveyden toimijana ja laadun edelläkävijänä erinomainen uusi omistaja Medimarille. Yhdistymisen myötä voimme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisempia terveyden ja hyvinvoinnin palveluja hyödyntämällä Terveystalon osaamista, laajaa palveluvalikoimaa ja verkostoa sekä edistyksellisiä digitaalisia työkaluja. Terveystalon toiminta Ruotsin markkinoilla luo myös uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiseen muun muassa tarjoamalla palveluita ruotsalaisille asiakkaille", sanoo Medimarin toimitusjohtaja Mathias Grunér.

Kaupalla ei ole vaikutuksia asiakassopimuksiin ja yhtiön työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä. Toiminta jatkuu entisissä tiloissa. Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Terveystalon viestintä