Terveystalo ja Physiotools yhteistyöhön – markkinajohtajan tuottamat laajat kotiharjoitteet Terveystalon asiakkaiden käyttöön

Terveystalo ja Suomesta lähtöisin oleva maailman johtava harjoiteohjeiden tuottaja Physiotools Oy ovat solmineet strategisen kumppanuuden. Yhteistyön myötä Physiotoolsin tuottamat kotiharjoitteet ovat käytettävissä Terveystalon asiakkaille Terveystalo –sovelluksessa. Kumppanuuden tavoitteena on tukea asiakkaiden hyvinvointia ja kuntoutumista tarjoamalla juuri oikeanlaista ohjausta hoitopolun alusta loppuun.

”Meille on ensisijaisen tärkeää, että asiakkaamme tietävät tarkasti mitä heidän hoitopolullaan seuraavaksi tapahtuu ja millaista harjoittelua heidän tulee tehdä oman hyvinvointinsa ja kuntoutumisensa edistämiseen. Tähän Physiotools tarjoaa meille laadukkaan, runsaan ja uudistuvan kuvaston”, toteaa fysioterapian palvelupäällikkö Markus Forsell Terveystalosta.

”Johtoajatuksemme on auttaa fysioterapian ja liikunnan ammattilaisia saavuttamaan asiakkaidensa kanssa parempia tuloksia, tavoitteena liikuntakykyinen ja hyvinvoiva väestö. Tämä sopii erinomaisesti yhteen Terveystalon vision kanssa, sillä haluamme molemmat voimaannuttaa asiakkaat huolehtimaan omasta hyvinvoinnistansa ja tarjota tällä matkalla heille tukea”, sanoo toimistusjohtaja Mika Huotari Physiotoolsilta.

Ammattilaisen kanssa sovitut kotiharjoitteet aina mukana puhelimessa

Fysioterapeutin vastaanotolla tehtävien harjoitteiden lisäksi asiakkaan omatoimisella kotiharjoittelulla on merkittävä rooli kuntoutuksessa ja hyvinvoinnissa.  Yhteistyön ansiosta asiakkaan ja työfysioterapeutin tai fysioterapeutin yhdessä sopimat tavoitteet ja niitä tukevat kotiharjoitteet kulkevat asiakkaan mukana omassa matkapuhelimessa Terveystalon sovelluksessa.

”Tällöin asiakkaan on helppoa ja vaivatonta tehdä oma tärkeä osuutensa harjoittelusta”, Forsell kertoo.

Jokainen selkäkipu ei kohene samoilla liikkeillä

Monet fysioterapiaan hakeutuvat ihmiset voivat kokea samoja oireita, mutta heille suunnitellut kotiharjoitteet laaditaan ja personoidaan aina yksilöllisesti. Physiotoolsin harjoitekirjasto on erittäin laaja ja kattaa jopa lähes 20 000 erilaista harjoitetta yksittäisistä lihasryhmistä kokonaisvaltaisempiin liikkeisiin, kuten pilatekseen. Vaikka kotiharjoittelun ideologia on samanlainen, täytyy harjoitteet aina laatia siten, että niissä huomioidaan asiakkaan henkilökohtainen tilanne ja arki sekä työelämä.

”Laajan harjoitekirjaston ansiosta voimme räätälöidä kullekin asiakkaalle juuri hänen arkeensa sopivat harjoitteet ja ylläpitää dialogia sekä harjoittelumotivaatiota. Laajempi kirjasto mahdollistaa myös kattavamman tuen työyhteisöille, joille voimme personoida juuri heidän ympäristöönsä soveltuvia ja henkilöstön työkykyä ylläpitäviä valmennuksia”, kertoo Terveystalon johtava työfysioterapeutti Janina Achren.

Katso tästä esimerkki ohjelmasta, joka on suunniteltu tuomaan virkistystä työpäivään.