Terveystalo täydentää hyvinvoinnin palveluitaan ostamalla Helsingin Uniklinikan

Terveystalo vahvistaa unilääketieteen osaamistaan ostamalla Helsingin Uniklinikka Vitalmed Oy:n toiminnan 31.12.2020 allekirjoitetulla sopimuksella. Yhtiö työllistää yhteensä 24 henkilöä, joista 16 työntekijänä ja 8 itsenäisenä ammatinharjoittajana. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli noin 1,3 miljoonaa euroa. Laajeneminen hyvinvointipalveluissa on osa Terveystalon kasvustrategiaa ja tämä kauppa täydentää Terveystalon palveluvalikoimaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin palveluissa.

Helsingin Uniklinikka on vuonna 2004 perustettu unihäiriöiden ja uniongelmien diagnostiikan sekä hoidon uranuurtaja. Yhtiö tuottaa palveluita sekä yksityishenkilöille että julkisen sektorin ja työterveyden asiakkaille ympäri Suomen. Lisäksi yhtiöllä on unihäiriöihin keskittynyttä tutkimustoimintaa ja uniklinikka toimii Suomen narkolepsiatutkimuskeskuksena.

”Minulla on ilo toivottaa kaikki Helsingin Uniklinikan työntekijät ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon! Uni on keskeinen osa kokonaisvaltaista hyvinvointia, joten kaupan myötä meillä on mahdollisuus tarjota asiakkaillemme entistä laaja-alaisempaa osaamista unihäiriöiden hoidossa matkalla kohti elinikäistä terveyttä. Terveystalon vahva kokemus kliinisestä tutkimustoiminnasta on hyödyksi, kun kehitämme unihäiriöiden tutkimustoimintaa ja haemme yhdessä vastauksia häiriöiden hoitoon”, sanoo Terveystalon kasvuliiketoimintojen johtaja Petri Keksi.

”Unettomuus on valitettavasti hyvin yleistä, sillä lähes puolet työikäisestä väestöstä kertoo kärsivänsä nukahtamisvaikeuksista tai katkonaisista yöunista.  Unihäiriöt aiheuttavat myös merkittävää työkyvyn laskua ja jaksamishaasteita”, Keksi jatkaa.

"Terveystalo Suomen johtavana työterveyspalveluiden tuottajana on erinomainen uusi koti Helsingin Uniklinikalle. Yhdessä voimme ylläpitää työikäisen väestön työkykyä tuomalla unilääketieteen erityisosaamisemme osaksi Terveystalon kehittämiä ennaltaehkäiseviä ja vaikuttavia kokonaisterveyteen tähtääviä hoitopolkuja. Terveystalon älykkään digitaalisen alustan avulla myös parannamme unihäiriöiden hoidon saavutettavuutta, minkä myötä hoitojen vaikuttavuus kasvaa”, kertoo Helsingin Uniklinikan pääomistaja Markku Partinen.

Kaikki yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.