Helsinki Hospital osaksi Terveystaloa

Terveystalo vahvistaa vaativan kirurgian osaamistaan ostamalla Helsinki Hospital Oy:n toiminnan 30.4.2021 allekirjoitetulla sopimuksella. Yrityskauppa tukee Terveystalon kasvustrategiaa, joka nojaa erikoisosaamisen vahvistamiseen sekä vaikuttavien kokonaisterveyteen tähtäävien hoitopolkujen rakentamiseen.

Helsinki Hospital on vuonna 2014 perustettu vaativaa kirurgista hoitoa tarjoava kansainvälisesti arvostettu sairaala ja lääkärikeskus. Selkäkirurgiassa Helsinki Hospital on yksi Pohjoismaiden johtavista sairaaloista. Muita sairaalan erityisalueita ovat muun muassa syöpäkirurgia, plastikkakirurgia, kasvo- ja leukakirurgia sekä haavanhoito. Helsinki Hospital tuottaa palveluita sekä yksityishenkilöille että vakuutusyhtiöiden asiakkaille ja työllistää yhteensä noin 70 henkilöä, joista 15 työntekijänä ja 59 itsenäisenä ammatinharjoittajana. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,8 miljoonaa euroa.

– Jaamme Helsinki Hospitalin kanssa yhteisen tavoitteen tarjota potilaille huippuhoitoa moniammatillisesti, joten olen erittäin iloinen voidessani toivottaa heidät tervetulleeksi Terveystaloon, sanoo Terveystalon johtava ylilääkäri Petri Bono.

– Heidän neurokirurgian ja kivunhoidon erikoisosaamisensa täydentää erityisesti Terveystalon Fokus Tuki- ja liikuntaelinsairauksien erikoisyksikön palveluvalikoimaa ja luo meille uutta osaamista vaativan kirurgian palveluissa, Bono jatkaa.

– Terveystalo on Helsinki Hospitalin ammattilaisille mieluinen uusi koti yhteisen arvomaailmamme ansiosta. Odotamme innolla, että pääsemme yhdessä kehittämään entistä vaikuttavampia erikoissairaanhoidon hoitopolkuja, joissa Terveystalon moniammatillinen osaaminen muun muassa fysiatriassa ja fysioterapiassa yhdistyy kirurgian osaamiseemme, sanoo neurokirurgian erikoislääkäri, dosentti Jari Siironen Helsinki Hospitalista.

– Yritysjärjestelyn myötä Helsinki Hospitalin asiakkaat myös saavat käyttöönsä Terveystalon palkitut digitaaliset palvelut, joiden avulla parannamme hoidon saavutettavuutta ja asiakaskokemusta, Siironen täydentää.

Kaikki yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa sekä Terveystalon Fokus Tuki- ja liikuntaelinten erikoisyksikössä. Terveystalo Fokus Tuki-ja liikuntaelinten erikoisyksikkö tarjoaa ortopedian ja traumatologian, fysiatrian, liikuntalääketieteen ja fysioterapian huippuosaajista koostuvan moniammatillisen tiimin tuen vammojen ja liikuntaelimistön ongelmiin lähivastaanotolla tai etäpalveluna.