Terveystalo ostaa Evalua International Ltd. Oy:n toiminnan

Lehdistötiedote

Terveystalo on 21.10.2019 allekirjoitetulla sopimuksella ostamassa Evalua International Ltd. Oy:n toiminnan. Vuonna 2003 perustettu Evalua on erikoistunut tieteelliseen näyttöön perustuviin terveyskyselyihin, vaativiin henkilöstötutkimuksiin ja tulosten tulkintaan. Yhtiöllä on tytäryritys Hollannissa (Evalua Nederland B.V), joka perustettiin vuonna 2009 VU University Medical Center spin off –yhtiönä. Yhtiön palveluksessa on 7 työntekijää ja yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli noin 0,6 miljoonaa euroa.

”Haluamme Terveystalossa tukea kokonaisvaltaisia, sairauksia ennaltaehkäiseviä toimintatapoja, jotta ihmiset pysyisivät mahdollisimman terveinä. EVALUA Sante Terveyskysely tunnistaa terveysongelmia ja -riskejä, ennustaa työkykyongelmia ja auttaa terveydenhuollon panostusten kohdentamisessa vaikuttavasti ja kustannustehokkaasti”, Työterveyden liiketoimintajohtaja Jens Jensen toteaa.

”Olemme Terveystalon Työterveyspalveluissa hyödyntäneet Sante Terveyskyselyä osana Terveystalon palvelukokonaisuutta ja näemme merkittävää potentiaalia Sante-kyselyn käytön laajentamisessa ennaltaehkäisevän hoidon ja kokonaisvaltaisen terveyden tukena. Kaupan myötä meillä on myös mahdollisuus räätälöidä tuotetta entistä paremmin asiakkaiden tarpeiden mukaisesti”, Jens Jensen jatkaa.

”Evalualle Terveystalo on erinomainen kumppani. Meitä yhdistää samanlainen visio tulevaisuudesta. Yhdessä meillä on mahdollisuus kehittää palveluita kohti kokonaisvaltaista, datalla johdettua, ennustavaa ja ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa", sanoo Evaluan toimitusjohtaja Simo Taimela.”

Yhtiöiden työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä.

Lisätietoja:
Terveystalo, johtaja, yritysterveys, Jens Jensen puh. +358 50 424 5114