Terveystalo tähtää kuntoutus- ja terapiapalveluissa Suomen johtavaksi toimijaksi – ostaa Attention vauhdittamaan erityisesti julkisten asiakkuuksien kasvua

Terveystalo täydentää osaamistaan kuntoutus-, arviointi- ja terapiapalveluissa ostamalla Attentio Oy:n toiminnan 16.2.2021 allekirjoitetulla sopimuksella. Yhtiössä työskentelee osa- ja kokoaikaisesti yhteensä 62 henkilöä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3 miljoonaa euroa. Yrityskauppa tukee Terveystalon tavoitetta nousta Suomen johtavaksi kuntoutus- ja terapiapalveluiden tuottajaksi ja kykyä toimia asiakkaan kokonaisvaltaisena terveyskumppanina hoitopolun alusta loppuun asti.

Attentio on vuonna 2013 perustettu suomalainen yritys, joka keskittyy toiminnassaan parantamaan asiakkaidensa toimintakykyä ja varmistamaan arjen sujuvuuden. Yhtiön palveluihin kuuluvat puheterapia, toimintaterapia, fysioterapia ja neuropsykologiset palvelut. Yhtiö tuottaa palveluita sekä yksityishenkilöille, KELA:lle että julkisen sektorin asiakkaille ympäri Suomen.

– Olemme hyvin iloisia Attention liittyessä osaksi Terveystaloa. Attentiolaiset ovat edelläkävijöitä alan työtapojen kehittämisessä ja heidän vankka kokemuksensa kuntoutus-, arviointi- ja terapiapalveluista täydentää entisestään Terveystalon osaamista julkisten palvelujen alueella. Toivomme jatkossa voivamme tarjota näitä laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluita vielä laajemmin kaikkien asiakkaidemme käyttöön. Toivotan Attention ammattilaiset lämpimästi tervetulleiksi 13 000 terveystalolaisen joukkoon, sanoo Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Mikko Tainio.

– Olemme tyytyväisiä päästessämme aloittamaan yhteisen työmme Terveystalon kanssa tuottaaksemme parasta mahdollista palvelua asiakkaillemme. Yhdistymisen myötä olemme kärkipaikalla kuntoutuksen kehittämisessä. Digitaalisten palvelujen kehitysmahdollisuudet ja laaja palveluverkosto takaavat asiakkaillemme yhä helpomman pääsyn palveluihin.  Attentio jakaa Terveystalon arvomaailman, jossa on tärkeää tuottaa ihmislähtöisiä ja kokonaisvaltaisia, tutkittuun tietoon perustuvia palveluita, sanoo Attention toimitusjohtaja Hanna Kortteinen.

Kaikki yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä.