Nightingale ja Terveystalo yhteistyöhön – suomalaisella hyvinvointiteknologialla uusia palveluita terveystietoisille

Terveystalo ja suomalainen terveysteknologiayritys Nightingale Health ovat solmineet strategisen yhteistyösopimuksen. Sen myötä Terveystalo alkaa hyödyntää uusien hyvinvointipalveluidensa kehittämisessä Nightingalen kehittämää verianalyysiteknologiaa, jolla mitataan elimistöstä hyvinvointiin ja terveyteen liittyviä ennaltaehkäisyn tarpeita. Kumppanuuden tavoitteena on tarjota ihmisille uudenlaista terveystietoa, joka tukee ja motivoi elintapojen muutoksessa.

”Ihmiset ovat koko ajan kiinnostuneempia terveyttään koskevan mitatun tiedon hyödyntämisestä. Haluammekin vastata terveystietoisten kuluttajien tarpeisiin yhä paremmin. Ajatuksenamme on yhdistää Nightingalen ainutlaatuinen verianalyysiteknologia ja heidän kehittämänsä terveystietoalusta Terveystalon kattaviin hyvinvointi- ja terveyspalveluihin”, Terveystalon kuluttajaliiketoiminnan johtaja Veera Siivonen kertoo.

”Nightingalen menetelmän avulla Terveystalo pystyy käyttämään uusinta lääketieteen teknologiaa hyvinvointipalveluiden osana. Näin tuomme asiakkaillemme entistä monipuolisemman kokonaisuuden konkreettisia työkaluja oman terveyden edistämiseen”, Terveystalon johtava ylilääkäri Petri Bono toteaa.

Nightingalen verianalyysiteknologia on yksi maailman laajimmin käytetyistä uuden sukupolven lääketieteellisen tutkimuksen työkaluista, jolla on mitattu jo yli miljoona verinäytettä. Teknologian toimivuus ja hyödyt on osoitettu yli 300 vertaisarvioidussa tieteellisessä julkaisussa, ja teknologia on läpäissyt eurooppalaiset terveydenhuollon regulaatiovaatimukset.

”Nightingalen missiona on tuoda sairauksien ennaltaehkäisy ja terveellisempi elämä jokaisen ulottuville. Yhteistyö Terveystalon kanssa on meille tärkeä askel missiomme toteuttamisessa. Tavoitteenamme on tukea terveydenhuollon palveluntarjoajia siinä, että he voivat tarjota asiakkailleen entistä parempaa ennaltaehkäisevää terveystietoa ja motivoida asiakkaita kohti terveempää elämää”, Nightingalen Healthin toimitusjohtaja Teemu Suna sanoo.

Uusi hyvinvointipalvelu markkinoille syksyllä 2021

Yhteistyön pohjalta rakennetaan uutta tilauspohjaista palvelua, jota voi käyttää Terveystalon sovelluksen kautta. Terveystalo lanseeraa uuden palvelun kaikille asiakkailleen syksyllä 2021.

Palvelu sisältää digitaalisen elintapavalmennuksen kokonaisuuden, tutkitusti toimivia työkaluja oman hyvinvoinnin lisäämiseen ja Nightingalen teknologialla tehtävät säännölliset mittaukset, jotka kannustavat elintapojen muuttamisessa.

”Tuomme palvelun markkinoille edulliseen 9,90 euron kuukausihintaan ja tarjoamme sitä kaikille asiakkaillemme. Lanseeraamme palvelun tässä muodossa, koska hyvinvointi kuuluu kaikille ja vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja sitoutumista”, Veera Siivonen sanoo.